Pravljenje onlajn ankete je povezano sa brojnim nedoumicama. Navešću samo neke.

Koji alat koristiti za njeno pravljenje? Google form, survey monkey, tvojstav ili  nešto treće? Svaki izbor nosi sa sobom određene kompromise. Ja sam se odlučila za google form. Servis je besplatan, a važna posledica toga je da možete da prođete kroz čitav krug - pravljenje ankete, testiranje, popunjavanje, korišćenje podataka (provera njihovog zapisa, prikaza, eksportovanja u različite formate) i da vidite da li vam odgovara pre nego što distribuirate upitnik i prikupljanje podataka počne. Takođe, možete da proverite šta je moguće od nekih opcija koje su vam zanimljive. Meni je bilo važno da postoji 'skip' funkcija (prikazivanja određene serije pitanja u zavisnosti od odgovora na prethodno), kao i opcija da se anketa ugradi u blog. Time sam rešila jednu dilemu.

No, taj izbor je otvorio neka nova pitanja. Recimo, koji jezik koristiti? Ako sve ostavite na engleskom, a ukucate svoja pitanja i moguće odgovore na srpskom, poruke o preskočenom pitanju, kao i opcija da nešto dopišete će biti na engleskom. Možda to ljude ne bi odbilo od daljeg popunjavanja, ali izgleda aljkavo i nije u redu pretpostaviti da je svim potencijalnim ispitanicima blizak engleski. Bar se meni tako čini. Ako podesite srpski, imate podržanu samo ćirilicu. I to je u redu, sem ako anketu ne stavljate na latinični sajt. Što sam ja uradila, pa sad živim sa tim kompromisom.

A ni tu nije kraj. Dileme se nastavljaju: Na koliko strana podeliti anketu? Da li ubaciti neku sliku (samo da ljudima bude simpatičnije)? Da li prikazati progres bar? Da li obeležiti obavezna pitanja? Ukratko, šta uraditi da iskustvo popunjavanja ankete ljudima koji bude dovoljno prijatno da ne odustanu na pola? No, to je tema za neko drugo istraživanje.